آخرین قربانیان حملات امنیت سایبری

حملات سایبری ممکن است برای هر کسی و هر جایی  اتفاق بیفتد؛ همانگونه که هر مشاور امنیتی عنوان می کند،نقض داده ها می تواند به دلایل مختلف رخ دهد،این نیز می تواند نشات گرفته از مسائل متفاوت مربوط به نگرش کارکنان به امنیت و حفاظت و مدیریت ضعیف رمزهای عبور باشد.

متأسفانه موارد فوق به این معنی است که حملات یک اتفاق رایج در عصر دیجیتال است. به همین دلیل اکنون سه مورد از آخرین قربانیان حملات امنیت سایبری و تأثیر هر تهدید را بررسی می کنیم.

Kaseya

در ابتدای ماه گذشته ، Kaseya یکی از بدترین حملات باج افزار شناخته شده تا به امروز را تجربه کرد. ارائه دهنده مدیریت فناوری اطلاعات مستقر در فلوریدا با حمله ای که(supply chain attack)نامیده می شود مواجه شد،به این صورت که از طریق نرم افزاری که سایر شرکت ها از آن استفاده می کردند تکثیر یافت. بعد از گذشت 19 روز با به دست آوردن یک کلید جهانی برای باز کردن قفل فایل های کلیدی و داده های به هم ریختهKaseya,  توانست این مسئله را حل کند.

در مجموع ، تخمین زده می شود که 800 تا 2000تا از مشاغل در سراسر جهان تحت تأثیر قرار گرفته اند ، که یکی از برجسته ترین آنها عبارت است از:

 

Coop Sweden

نقض امنیت سایبری در Kaseya باعث شد که صدها فروشگاه سوپرمارکت در سوئد مجبور به تعطیلی موقت در ماه ژوئیه شوند. این هک از طریق شبکه های کارکنان شرکت آمریکایی پخش شد تا سرانجام سیستم های پرداخت Coop Sweden را تحت تأثیر قرار داد.

علیرغم عدم استفاده  سوپرمارکت های زنجیره ای از Kaseya ، یکی از ارائه دهندگان نرم افزار آنها این کار را انجام می دهد و این امر باعث می شد تا زمانی که سیستم  راه اندازی مجدد نشود، همه قبوض وپرداخت خدمات خودکارشان بیهوده باشد. بخاطر این  آسیب پذیری ها، بسیاری از شرکت ها باید   Supply Chain Securityرا مدنظر قرار دهند.

 

UK Schools

خطرات امنیتی شبکه اخیراً نه تنها شرکتها را تحت تأثیر قرار داده است،در بریتانیا ، شش مدرسه در جزیره وایت(Wight) اوایل ماه اوت مورد حمله سایبری قرار گرفتند که سیستم های فناوری اطلاعات آنها را به خطر انداخت. این حمله باج افزار داده های مدارس را رمزگذاری کرده و کارکنان را بدون دسترسی به شبکه خود قرار داده و باعث ایجاد مشکلات لجستیکی و نگرانی از سوی ایالت ها شده است،که بحث اقدامات امنیتی جدید آنلاین را پررنگ کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *