امنیت در دور کاری با استفاده از ماژول security fabric در فورتی گیت

همه گیری بحران کووید-19 بسیاری از مشاغل را مجبور به بکارگیری کارمندانشان درخانه نموده است . ولی این موضوع نباید اختلالی در روند کار سرورها و برنامه ها ایجاد نماید. به علاوه کارمندان دور کار احتیاج به دسترسی ایمن به منابع مورد نیاز دارند. در این شرایط فورتی نت این امکان را فراهم آورده است تا دسترسی از راه دور به صورت امن به منابع سازمان فراهم آید.

شرکت فورتی نت دارای تعداد زیادی شعبه در اقصی نقاط جهان می باشد . در اروپا و خاورمیانه و آفریقا به صورت معمول 600 کارمند دور کار وجود داشته که به صورت ناگهانی این عدد به 1600 نفر رسیده است. این تغییرات در توپولوژی کاری به ماه ها برنامه ریزی و سرمایه گذاری نیاز دارد که این شرایط در این سازمان فراهم نبود .

خوشبختانه تیم های فناوری اطلاعات شرکت فورتی نت با استفاده از راه حل های امنیتی زیر ساخت لازم برای انتقال نیروی کار به جهت دور کاری بدون تحت تاثیر قرار دادن عملکرد کارکنان و امنیت را فراهم ساخت.

لزوم دسترسی کارمندان به فایل سرور ها ، اپلیکیشن سرور ها و دیگر منابع سازمان با توجه به اینکه این منابع در اینترنت قابلیت دسترسی ندارند و همچنین اولین تجربه ی کارمندان به دور کاری از موارد مهم این چالش به حساب می آید.

ویژگی ها و قابلیت های فایروال های فورتی گیت، فورتی کلاینت و دیگر تکنولوژی های امنیتی فورتی گیت واحدهای ای تی و امنیت شبکه را قادر ساخته است تا پیشرفت زیادی در این زمینه کرده و با متصل نمودن تمامی کاربران به دسترسی از راه دور، زمینه استفاده از منابع بدون استفاده از منابع سخت افزاری اضافه را فراهم آورد.

در نتیجه این اقدامات ، فورتی ظرفیت استفاده همزمان از VPN  را سه برابر افزایش داده است.

آماده سازی زیر ساخت برای دسترسی از راه دور در مقیاس گسترده در شبکه :

شرکت فورتی نت با استفاده از NGFW  دسترسی از راه دور را با استفاده از  VPNبه صورت ssl برای کاربران فراهم می سازد . این فایروال ها دارای قابلیت هایی شامل IPS و ANTIVIRUS و  APPLICATION CONTROLمی باشند. Fortinet  همه ی تکنولوژِی را به صورت یکپارچه دارد تا بتواند دور کاری را به صورت امن در اختیار کارمندان قرار دهد. به دلیل وجود ویژگی افزونگی در ssl vpn در صورت از دسترس خارج شدن یک گیت وی کاربر فورتی کلاینت می تواند با استفاده از یک لینک دیگر از منابع استفاده نماید که باعث می شود امکان قطعی و اختلال را تا حد زیادی کاهش دهد.

امنیت در شبکه : هرنقطه ، هر زمان

با استفاده از FortiClient و SSL VPN در FortiGate تیم IT به راحتی می توانند هر گونه پیکر بندی ضروری  را از راه دور در شبکه اعمال کنند .

درSSL VPN  ترافیک به صورت رمزگذاری شده ارسال میشود. سپس ، فایروال های FortiGate تمام ترافیکی را که از طریق VPN وارد می شود اسکن می کنند. FortiAuthenticator  با شناسایی هویت کاربر از Active Directory (AD)  ، برای تأیید اعتبار و احراز هویت به صورت دو عاملی و اعطای مجوزهای کاربر برای دسترسی به منابع خاص شبکه استفاده می کند ، و FortiToken  هویت کاربر را تأیید می کند. علاوه بر این برای بهینه سازی عملکرد ارتباطات ، با استفاده از fortiVoice تمامی کارمندان میتواند با هم در ارتباط باشند.

از آنجا که تمامی قسمت های این بستر برای ارتباط از راه دور به شبکه ی داخلی با استفاده از تجهیزات فورتی نت انجام می شود، کارمندان می توانند از طریق یک شبکه ی شفاف حتی در هنگام دور کاری امنیت را در اختیار داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *