نفوذ در حساب کاربری توییتر دونالد ترامپ

این روز ها که همه جا سخن از هک و نفوذ علیه سیستم های دولتی و سازمانی آمریکا می باشد شاید یکی از عجیب ترین اخبار نفوذ به حساب کاربری ریاست جمهوری آمریکا است.

هنوز زمان زیادی از فاش ساختن حمله سایبری علیه وزارت خزانه داری و اطلاعات و ارتباطات ملی وزارت بازرگانی نگذشته است . دولت ایالات متحده به تمام سازمان های دولتی خود دستور داده که ارتباط خود را با ابزار شبکهSolarWinds  را قطع کنند به دلیل آنکه این نرم افزار مورد نفوذ و هک قرار گرفته شده است و این اتفاق درست یک هفته بعد از افشا کردن قضیه به  سرقت رفتن ابزار های هک شرکت FireEye  بوده است . این حمله سایبری یکی از بزرگترین حملات سایبری تاریخ است که امنیت هزاران سازمان مهم آمریکا را با قطعه کد کوچکی که در یک نرم افزار پنهان شده مورد حمله قرار گرفته است تصوراصلی به این صورت است که این نفوذ توسط یک گروه ملی نظامی صورت گرفته است این درحالی است که مایک پومپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده روسیه را در حملات اخیر مقصر دانسته است او افزود : هک  نهاد ها و سازمان های فدرال آمریکا و چندین سازمان بین المللی دیگر، واقعا چشمگیر است و کاملا آشکار است که روسیه پشت حملات اخیر بوده است . با این وجود روسیه چنین ادعایی را بی اساس خوانده است .

در چنین شرایطی که نگرانی مسئولین ایالات متحده را فراگرفته ، یک هکر هلندی اعلام کرده که توانسته با حدس زدن رمز عبور حساب کاربری توییتر دونالد ترامپ توانسته توییتر او را هک کند . او اضافه کرد : رمز عبور دونالد ترامپ خیلی هم سخت نبود (MEGA2020) که مخفف شعار انتخاباتی او می باشد ( عظمت را به آمریکا باز می گردانیم ) . پلیس هلند می گوید قصد ندارد ویکتور گورس ( هکر هلندی ) را تحت تعقیب قرار دهد چرا که او پس از ورود به حساب توییتر ترامپ اخلاق مداری کرده و از اطلاعاتی که آنجا مشاهده کرده سو استفاده نکرده است و همچنین بعد از پیدا کردن رمز عبور حساب توییتری آقای ترامپ، داوطلبانه این اطلاعات را به پلیس داده تا آنها هم کاخ‌ سفید را در جریان بگذارند. و در نهایت هم خود او با هدف قویتر کردن سپر امنیتی این حساب، از جزئیات هک خود خبر داده است .آقای گورس عکس هایی از صفحه مانیتور خود گرفته است که مدعی است مربوط یه 22 اکتبر و زمانی است که او داخل حساب توییتری ترامپ بوده است . اما در آن زمان کاخ سفید این موضوع را تکذیب کرد و توییتر در واکنش به این ادعا اعلام کرد ما هیچ شواهدی مرتبط با این مقاله که در هلند منتشر شده نداریم ما مجدانه تدابیر امنیتی ویژه برای کاربران مهم و حساب های مرتبط با انتخابات درداخل ایالات متحده در نظر گرفتیم و اعمال می کنیم که شامل فدرال و دولت هم میشود .

آقای گورس گفته از نتایج کار خود بسیار رضایت دارد و گفته : این فقط مربوط به کار من نمیشود بلکه شامل حال همه افراد داوطلبی است که در اینترنت به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف امنیت سایبری است . او همچنین از کارشناسان خبره و شناخته شده امنیت سایبری است.

او به پلیس گفته قصدش بررسی میزان توان رمز عبور این حساب کاربری بوده چرا که بسیاری در آستانه انتخابات آمریکا ممکن بود برای رخنه به آن دست به کار شوند.

با ورود به حساب کاربری آقای ترامپ در توییتر که بیش از ۸۹ میلیون کاربر آن را دنبال می‌کنند، او می‌توانسته به پیام‌ها و عکس‌های خصوصی داخل حساب دونالد ترامپ دسترسی پیدا نموده و یا لایک و ذخیره کردن دیگر توییت‌ها را مشاهده کند و یا این که ببیند او چه کسانی را از دسترسی به حسابش مسدود کرده است.

در سال ۲۰۱۶ هم ویکتور گورس مدعی شد که به همراه چند محقق امنیتی دیگر توانسته بوده رمز عبور حساب توییتری آقای ترامپ را بیاید که این عبارت بوده: «تو اخراجی – ‘yourefired’»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *