هکرهای ایرانی به شرکت امنیت سایبری Portnox اسرائیل نفوذ کردند

گروهی از هکرهای ایرانی به نام Pay2Key روز پنجشنبه اعلام کردند که چند روز پس از هک کردن صنایع هوایی فضای اسرائیل، به سیستم های کامپیوتری شرکت امنیت سایبری (Portnox) اسرائیل نفوذ کردند. این حمله آخرین نفوذ سایبری به شرکت های اسرائیلی در ماه های اخیر بوده است. این گروه ایرانی اعلام کرد یک ترابایت اطلاعات را ضبط کرده و فقط سه گیگ از آن را منتشر کرده است.

شرکت Portnox ، از برجسته ترین شرکت های اسرائیل هستند و در مرکز اسرائیل مستقر است. این شرکت که از جمله شرکت های خصوصی به شمار می رود در سال 2007 تأسیس شده و در زمینه امنیت شبکه فعالیت می کند. شرکت امنیت سایبری اسرائیلی checkpoint اخطار حمله توسط این گروه را اعلام نموده و گفته اند که این گروه باج افزار را در شبکه ی قربانی اجرا نموده و به هکر اجازه می دهند تا سیستم را تحت کنترل خود در آورد و پس از آن در ازای آن بیت کوین به عنوان باج درخواست می کنند.

مدتی بعد این گروه هکر ایرانی ادعا کردند که سیستم های رایانه ای صنایع هوافضای اسرائیل را هک کرده اند. موج اخیر حملات، صدمه قابل توجهی به برخی از شرکت های آسیب دیده وارد کرده است.

شرکت امنیت سایبری اسرائیل اعلام کرده که گروه pay2key بخشی از جنگ اطلاعاتی ایران است که هدف آن ایجاد وحشت در اسرائیل و سایر کشورهای جهان است. در طی سال 2020 دست کم پنج مورد حمله سایبری ایرانی به اسرائیل صورت گرفته است ، از جمله حمله ای که زیرساخت های آب آن را هدف قرار داده است. گفته می شود ایران و اسرائیل درگیر جنگ سایبری شده اند که طی یک سال گذشته شدت یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *